Съобщение до клиентите на „Матадор Прайм” ООД

Уведомяваме Ви, че за „Мадатор Прайм”ООД бе открито производство по несъстоятелност с решение от 19 март 2019 г. на Софийски градски съд по търговско дело № 103 от 2019 г., вписано в търговския регистър на 19 март 2019 г. Със същото решение за временен синдик на „Мадатор Прайм” ООД е назначен Александър Костадинов.
Съгласно българския Търговски закон кредиторите на „Мадатор Прайм” ООД следва да предявяват писмено своите вземания пред съда по несъстоятелността в срок не по-късно от три месеца от вписване в търговския регистър на решението за откриване на производството по несъстоятелност – до 19 юни 2019 г.
Синдикът на „Матадор Прайм” ООД съставя списък на приетите предявени вземания по реда на постъпването им с отбелязване на кредитора, размера и основанието на вземането, привилегиите и обезпеченията, датата на предявяването. Синдикът също така съставя списък на служебно приетите от него вземания и списък на неприетите вземания. Вземанията на клиентите на инвестиционния посредник се смятат за предявени и се вписват служебно от синдика в списъка на приетите вземания съгласно член 77б, ал.6 от ЗППЦК.
Синдикът представя за обявяване в търговския регистър горепосочените списъци и финансовите отчети незабавно след съставянето им и ги оставя на разположение на кредиторите и на длъжника в канцеларията на съда.
Длъжникът или кредитор може да направи писмено възражение пред съда с копие до синдика срещу прието или неприето от синдика вземане в 7-дневен срок от обявяването им в Търговския регистър. При пропускане на този срок е невъзможно последващо оспорване на списъците от съответния кредитор, освен в случаите по член 694 от ТЗ.
Когато по списъците не са постъпили възражения, съдът одобрява списъка на приетите и служебно вписаните вземания в закрито заседание. В случай, че са постъпили възражения срещу списъците, съдът се произнася по тях след разглеждане на възраженията.
Съдът разглежда постъпилите възражения в открито заседание с призоваване на синдика, длъжника, кредитора, чието включване или невключване на вземане в списъка се оспорва, както и направилия възражението кредитор. Когато намери възраженията за основателни, съдът одобрява списъка, след като направи съответната промяна. В противен случай съдът оставя възраженията без уважение. Определението на съда за одобряване на списъка се обявява в търговския регистър. Определенията на съда не подлежат на обжалване.
В производството по несъстоятелност за прието се смята вземане, което е включено в одобрения от съда списък на приетите вземания, с изключение на вземане по чл.694 от ТЗ.
Процедурата за предявяване на вземания в производството по несъстоятелност е уредена в член 685-695 на българския Търговски закон.
Кредиторите на „Мадатор Прайм”ООД следва да се запознаят с нея и да следят обявленията в търговския регистър по партидата на „Мадатор Прайм”ООД с оглед спазване на сроковете за упражняване на правата им.

Съобщение до клиентите на „Глобал Маркетс” ООД (настоящо наименование „Интерактив кампъни” ЕООД) във връзка с уреждане на взаимоотношенията между тях и дружеството

Комисията за финансов надзор на Република България уведомява:
 
С Решение № 651-ИП от 14.07.2014 г. на Комисията за финансов надзор лицензът на „Глобал Маркетс” ООД (настоящо наименование „Интерактив кампъни” ЕООД) за извършване на дейност като инвестиционен посредник беше отнет.
Във връзка с окончателното уреждане на отношенията на „Глобал Маркетс” ООД (настоящо наименование „Интерактив кампъни” ЕООД) с неговите клиенти като инвестиционен посредник, Комисията за финансов надзор отправя покана към всички клиенти, които са имали правоотношения с „Глобал Маркетс” ООД (настоящо наименование „Интерактив кампъни” ЕООД) до 14.07.2014 г. и с които не са уредени взаимоотношенията към настоящия момент, да представят в Комисията за финансов надзор уведомление, придружено със следните документи:

  1. Декларация (свободен текст) относно обстоятелството дали са/не са уредени отношенията между клиента и „Глобал Маркетс” ООД (настоящо наименование „Интерактив кампъни” ЕООД);
  2. Копие на сключения договор с „Глобал Маркетс” ООД (настоящо наименование „Интерактив кампъни” ЕООД) и приложените към него документи и анекси;
  3. Копие на извлечение от сметката за състоянието на портфейла на клиента към 14.07.2014 г.;
  4. Копия на извлечения от сметката за състоянието на портфейла на клиента след 14.07.2014 г.;
  5. Информация за банка, при която клиентът желае да бъдат преведени притежаваните от него парични средства (вкл. данни за наименование на банката и номер на банкова сметка)  и/или наименование на инвестиционен посредник, при който да бъдат прехвърлени финансовите инструменти.

Клиенти на дружеството, които са подали жалби и са представили посочените по-горе документи в Комисията за финансов надзор, не е необходимо да представят повторно същите документи.
 
Документите и информацията следва да бъдат представени в Комисията за финансов надзор на адрес гр. София 1000, ул. „Будапеща“ № 16 или по електронен път на електронен адрес delovodstvo@fsc.bg в срок до 30.06.2017 г.
 
 

 
 

Съобщение до всички застрахователи

Във връзка с изменение в Наредба № 30, приети с §33 от преходните и заключителни разпоредби на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 15 от 2004 г. за воденето и съхраняването на регистрите от Комисията за финансов надзор и за подлежащите на вписване обстоятелства (Обн. ДВ. 68/15.08.2014 г.), на страницата на КФН (Раздел „Административни документи”/”Форми и образци”/”Застрахователен пазар”) са публикувани актуализираните тримесечни справки, подавани от застрахователите, извършващи дейност по Раздел І от Приложение № 1 към Кодекса за застраховането.

Съгласно измененията, в Справка: ТВ. 5. „Жалби” е добавена застраховка „Заболяване”.

Актуалните образци на справки съгласно Наредба № 30 ще бъдат налични на страницата на КФН (Раздел „Административни документи”/”Форми и образци”/”Застрахователен пазар”)

Съобщение до всички застрахователи

Във връзка с изменение в Наредба № 30 от 2006 г. за изиск­ванията към счетоводството, формата и съдържанието на финансовите отчети, справките, докладите и приложенията на застрахователите и презастрахователите, приети с §33 от преходните и заключителни разпоредби на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 15 от 2004 г. за воденето и съхраняването на регистрите от Комисията за финансов надзор и за подлежащите на вписване обстоятелства (Обн. ДВ. 68/15.08.2014 г.), на страницата на КФН (Раздел „Административни документи”/”Форми и образци”/”Застрахователен пазар”) са публикувани актуализираните тримесечни и годишни справки, подавани от застрахователите, извършващи дейност по Раздел І и Раздел ІІ от Приложение № 1 към Кодекса за застраховането.

Съгласно измененията, справките за пасивно презастраховане се попълват по групи презастрахователи съобразно техния кредитен рейтинг, а не по отделни презастрахователи. За активното презастраховане се попълват данните общо за всички цеденти.

Актуалните образци на справки съгласно Наредба 30 ще бъдат налични на страницата на КФН (Раздел „Административни документи”/”Форми и образци”/”Застрахователен пазар”) на адрес http://www.fsc.bg/Zastrahovatelen-pazar-bg-263 след публикуване на прессъобщение.

Съобщение във връзка със субектите на задължението за подаване на отчети по чл. 26 от Регламент (ЕС) № 600/2014 относно пазарите на финансови инструменти

Във връзка с влизането в сила от 03.01.2018 г. на регламентите, свързани с прилагането на правната рамка MiFID II, включително и Регламент (ЕС) № 600/2014 относно пазарите на финансови инструменти (MiFIR) и по- конкретно въведеното с чл. 26 от MiFIR задължение за представяне на пълен и прецизен отчет пред компетентния орган за сключените сделки с финансови инструменти, е необходимо да се обърне внимание на обстоятелството, че субекти на посоченото задължение са инвестиционните посредници, които сключват сделките с финансови инструменти. В тази връзка управляващите дружества не са задължено лице за докладване по чл. 26 MiFIR относно сделките, сключени във връзка с осъществяваната от тях дейност по чл. 86 от Закона за дейността на колективните инвестиционни схеми и на други предприятия за колективно инвестиране.

Съобщение във връзка с редица поръчкови публикации в медиите, касаещи „Глобал Маркетс” ООД

Във връзка с редица поръчкови публикации в медиите, касаещи „Глобал Маркетс” ООД, Комисия за финансов надзор информира обществеността и напомня следните обстоятелства, свързани с дейността на дружеството и принудителното отнемане на лиценза му за извършване на дейност като инвестиционен посредник:

„Глобал Маркетс” ООД е дружество, на което КФН принудително отне лиценза за извършване на дейност като инвестиционен посредник на 14.07.2014 г. и беше заличено от водените от комисията регистри. Лицензът на дружеството е отнет за груби системни нарушения, извършени от дружеството и негови служители за периода 2010- 2013г. Констатираните нарушения са общо 126, с които сериозно се застрашават интересите на клиентите на дружеството.

Към настоящия момент „Глобал Маркетс” ООД няма право да извършва дейност като инвестиционен посредник както в Република България, така и в рамките на Европейския съюз.

Нарушенията на дружеството включват неспазване на основополагащи принципи, регламентиращи дейността на инвестиционните посредници, заложени в ЗПФИ и актовете по прилагането му, сключване на сделки за собствена сметка с активи на клиенти и възпрепятстване на надзорната дейност на КФН.

В КФН са постъпили множество жалби и сигнали от клиенти и потенциални клиенти на ,,Глобал Маркетс” ООД, които се отнасят до порочни търговски практики, неуредени финансови взаимоотношения с клиенти в особено големи размери, използване на неистински документи, неизплащане на възнаграждения на служители, умишлено въвеждане в заблуждение на клиенти във връзка с техните активи и извършените с тях операции и други. По тези жалби и сигнали са предприети действия от страна на КФН, като за част от тях са подадени сигнали към Министерство на вътрешните работи и органите на досъдебното производство. Нарушенията от страна на ,,Глобал Маркетс” ООД са извършени както в Република България, така и в държави – членки на ЕС, за което КФН и съответните компетентни органи са предприели необходимите действия за защита правата на инвеститорите.

Общата стойност на наложените от КФН санкции на ,,Глобал Маркетс” ООД и негови служители е над 150 000 лв.

Всички издадени наказателни постановления за извършените нарушения са обжалвани от дружеството, което е възпрепятствало влизането им в сила. След влизане в сила на част от наказателните постановления е възникнало основание КФН да отнеме лиценза на дружеството.

За установените нарушения и възникнали основателни съмнения за извършени престъпления, КФН е подала множество сигнали към други органи и институции с оглед предприемане на действия по компетентност – Софийска Районна Прокуратура, Министерство на вътрешните работи, ГД „Национална полиция”, Държавна агенция „Национална сигурност”, Национална агенция за приходите, Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”.

В края на месец юни 2014 г., въпреки че дружеството е било в процедура по отнемане на издадения от КФН лиценз, служители на “Глобал Маркетс” ООД и свързани с него фирми са инициирали изпращане на съобщения до клиенти и потенциални клиенти на дружеството, в които се посочва, че част от банките, действащи на територията на Република България, са в лошо финансово състояние, като се посочват наименования на конкретни банки. От ДАНС и Прокуратурата на РБ бяха предприети действия по задържането на управители на “Глобал Маркетс” ООД, повдигането на обвинения и вземането на мерки за неотклонение спрямо тях.

В качеството на инвестиционен посредник ИП „Глобал Маркетс” ООД е имал открити клонове в Полша, Чехия и Словашка Република и нотификации за свободно предоставяне на услуги на територията на други държави – членки на ЕС. Дружеството е подало в КФН заявления и за откриване на клонове в Гърция, Румъния, Унгария и Словения. След многократно представени противоречиви документи и данни, че „Глобал Маркетс” ООД извършва съществени нарушения чрез вече откритите клонове, КФН е уведомила дружеството, че няма да допусне откриване на нови клонове преди да получи пълни доказателства за привеждане на дейността на дружеството в съответствие с приложимата нормативна уредба.

Освен посочените нарушения от страна на дружеството, управителите на “Глобал Маркетс” ООД – Роберт Цветанов Димитров и Кирил Томов Джабаров, са представили в КФН документи, удостоверяващи, че същите имат придобито висше образование във висши учебни заведения в чужбина и България. При направена проверка през 2013 г. и 2014 г. се установи, че представените от Роберт Димитров и Кирил Джабаров документи не са автентични или са с подправено съдържание – не са издавани от посочените учебни заведения или съдържанието на документа не е идентично със съдържанието на издадения от съответната институция документ. През 2013 г. Кирил Джабаров е освободен като управител на дружеството, тъй като не отговарял на всички изисквания на ЗПФИ за заемане на тази длъжност. За горното КФН е подала сигнали до Софийска районна прокуратура за извършване на проверка по компетентност, като такава проверка е инициирана и от прокуратурата на друга държава, на територията на която се намира съответното учебно заведение.

Също така по време на проверки на „Глобал Маркетс” ООД са представяни множество документи, като пълномощни, декларации и справки, за които са налице сериозни съмнения относно тяхната достоверност и истинност, за което също са сезирани компетентните органи.

Вероятно с цел избягване на принудителното отнемане на лиценза „Глобал Маркетс” ООД е подал заявление за доброволен отказ от лиценз. В рамките на процедурата по доброволен отказ от лиценз, КФН наложи принудителна административна мярка спрямо дружеството и го задължи да представи необходимите документи, да преустанови сключването на договори с нови клиенти, включително и чрез клоновете си в други държави членки и да оповести надлежно прекратяването на дейността си на сайта на „Глобал Маркетс” ООД.

„Глобал Маркетс” ООД не изпълни изцяло принудителна административна мярка и представи в КФН непълна и противоречива информация за размера на клиентските активи – несъответствието в данните е в размер над 5 млн. лв., както и за броя на клиентите, с които дружеството следва да уреди отношенията и за институцията, в която са прехвърлени активите им. Дружеството е декларирало пред КФН, че част от клиентските активи са прехвърлени по сметка на инвестиционен посредник от трета държава, но при извършена проверка се установи, че същите са прехвърлени по сметка на „Глобал Маркетс” ООД в друга държава.

Към настоящия момент сайтът на дружеството продължава да функционира и предоставя възможности за набиране на нови клиенти.

Поради това, принудителното отнемане на лиценза на „Глобал Маркетс” ООД не само е в съответствие с приложимото национално и европейско законодателство, но и е в защита интереса на потенциалните бъдещи инвеститори от неправомерни действия от страна на дружеството. С оглед значимите мащаби на неправомерната дейност, осъществявана от „Глобал Маркетс” ООД възраженията на дружеството, че с принудителното отнемане на лиценза са нарушени права на управителите му или възможността дружеството да продължи дейността си като посредник, са абсолютно неоснователни и в противоречие със защитавания от КФН обществен интерес.

Решението за принудително отнемане на лиценза е обжалвано от „Глобал Маркетс” ООД пред Върховния административен съд, но обжалването на решението не спира изпълнението му, с оглед на което дружеството към настоящия момент не притежава лиценз за извършване на дейност като инвестиционен посредник и не може да извършва дейност като такъв.

КФН е информирала надлежно и в срок всички надзорни органи в ЕС, включително и Европейския орган за ценни книжа и пазари (ESMA), че лицензът на посредника е отнет и за предприетите спрямо него надзорни мерки.

СЪОБЩЕНИЕ във връзка с провеждането на изпитите за придобиване на право за извършване на дейност като брокер на ценни книжа на 25 ноември 2017 г. и като инвестиционен консултант на 26 ноември 2017 г.

Комисията за финансов надзор уведомява допуснатите до изпит кандидати за следното:

В срок до 24.11.2017 г. кандидатите, допуснати до изпит за придобиване на право за извършване на дейност като брокер на ценни книжа и/или инвестиционен консултант, следва да внесат такса за изпит в размер на 450 лв. (четиристотин и петдесет лв.) на касата на КФН или по сметка
IBAN BG95 BNBG 9661 3000 1415 01. Банков идентификационен код (BIC) на БНБ-ЦУ е BNBGBGSD.

Изпитът за придобиване на право за извършване на дейност като брокер на ценни книжа ще се проведе на 25 ноември (събота) 2017 г. от 9:00 часа в Конгресен център „Глобус“, зала „Европа“, адрес: гр. София, пл. „Македония“ № 1, сградата на КНСБ.
Изпитът за придобиване на право за извършване на дейност като инвестиционен консултант ще се проведе на 26 ноември (неделя) 2017 г. от 9:00 часа в Конгресен център „Глобус“, зала „Европа“, адрес: гр. София, пл. „Македония“ № 1, сградата на КНСБ.
Регистрацията на кандидатите ще започне от 8:00 часа. Нерегистрираните до 8:50 часа кандидати няма да бъдат допуснати до изпит.
При явяването си на изпита кандидатите трябва да носят:

  • документ за платена такса (оригинал или заверено от банка копие). В документа за платена такса следва изрично да е посочено името на кандидата, който ще се явява на изпита;
  • документ за самоличност;
  • моливи HB или 2B;
  • гума за изтриване на молив.
 Изпитите ще се проведат на две сесии в рамките на обявения за изпита ден, като продължителността им е както следва:
  • за брокер – по два часа и петнадесет минути и
  • за инвестиционен консултант – по три часа.
 На изпита може да се използват следните калкулатори: Texas Instruments BA II Plus, BA II Plus Professional, HP 12C, HP 12C Platinum, HP 12C 25th anniversary edition, както и HP 12C 30th anniversary edition.
Не се допуска използването на калкулатор с функции за програмиране, както и използването на обикновени калкулатори или други електронно-изчислителни средства.
 

Съобщение във връзка с провеждането на изпитите за придобиване на право за извършване на дейност като брокер на ценни книжа и инвестиционен консултант

Комисията за финансов надзор уведомява допуснатите до изпит кандидати за следното: В срок до 09.01.2015 г. кандидатите, допуснати до изпит за придобиване на право за извършване на дейност като брокер на ценни книжа и инвестиционен консултант, следва да внесат такса за изпит в размер на 450 лв. (четиристотин и петдесет лв.), на касата на КФН или по сметка, IBAN BG95 BNBG 9661 3000 1415 01. Банковият идентификационен код (BIC) на БНБ-ЦУ е BNBGBGSD.

Изпитът за придобиване на право за извършване на дейност като брокер на ценни книжа ще се проведе на 10 януари 2015 г. от 9:00 часа в сградата на Комисията за финансов надзор, ул. „Будапеща” № 16, гр. София.

Изпитът за придобиване на право за извършване на дейност като инвестиционен консултант ще се проведе на 11 януари 2015 г. от 9:00 часа в сградата на Комисията за финансов надзор, ул. „Будапеща” № 16, гр. София.

Регистрацията на кандидатите ще започне от 8:00 часа. Нерегистрираните до 8:50 часа кандидати няма да бъдат допуснати до изпит.

При явяването си на изпита кандидатите трябва да носят:

  • документ за платена такса (оригинал или заверено от банка копие). В документа за платена такса следва изрично да е посочено името на кандидата, който ще се явява на изпита;
  • документ за самоличност;
  • моливи HB или 2B;
  • гума за изтриване на молив.

При поискване, на място ще бъдат предоставяни необходимите нормативни актове.

На изпита може да се използват следните калкулатори: Texas Instruments BA II Plus, BA II Plus Professional, HP 12C, HP 12C Platinum, HP 12C 25th anniversary edition, както и HP 12C 30th anniversary edition. Не се допуска използването на други калкулатори.

Съобщение във връзка с провеждането на изпитите за придобиване на право за извършване на дейност като брокер на финансови инструменти на 23 ноември (събота) 2019 г. и като инвестиционен консултант на 24 ноември (неделя) 2019 г.

Комисията за финансов надзор уведомява допуснатите до изпит кандидати за следното:
В срок до 19.11.2019 г. (вторник) кандидатите, допуснати до изпит за придобиване на право за извършване на дейност като брокер на финансови инструменти и/или инвестиционен консултант, следва да внесат такса за изпит в размер на 450 лв. (четиристотин и петдесет лв.) за всеки изпит, на касата на КФН или по сметка, IBAN BG95 BNBG 9661 3000 1415 01. Банковият идентификационен код (BIC) на БНБ-ЦУ е BNBGBGSD.
Изпитът за придобиване на право за извършване на дейност като брокер на финансови инструменти ще се проведе на 23 ноември (събота) 2019 г. от 9:00 часа в Конгресен център „Глобус“, зала „Европа“, адрес: гр. София, пл. „Македония“ № 1, сградата на КНСБ.
Изпитът за придобиване на право за извършване на дейност като инвестиционен консултант ще се проведе на 24 ноември (неделя) 2019 г. от 9:00 часа в Конгресен център „Глобус“, зала „Европа“, адрес: гр. София, пл. „Македония“ № 1, сградата на КНСБ.
Регистрацията на кандидатите ще започне от 8:00 часа. Нерегистрираните до 8:50 часа кандидати няма да бъдат допуснати до изпит.
При явяването си на изпита кандидатите трябва да носят:

  • документ за платена такса (оригинал или заверено от банка копие). В документа за платена такса следва изрично да е посочено името на кандидата, който ще се явява на изпита;
  • документ за самоличност;
  • моливи HB или 2B;
  • гума за изтриване на молив.

 
Изпитите ще се проведат в една сесия в рамките на обявения за изпита ден, както следва:  

  • изпитът за брокери на финансови инструменти е с продължителност от 4 часа и
  • изпитът за инвестиционен консултант е с продължителност от 5 часа.

 
На изпита може да се използват следните калкулатори:

  • Texas Instruments BA II Plus;
  • BA II Plus Professional;
  • HP 12C;
  • HP 12C Platinum;
  • HP 12C 25th anniversary edition, както и
  • HP 12C 30th anniversary edition.

 
Не се допуска използването на калкулатор с функции за програмиране, както и използването на обикновени калкулатори или други електронно-изчислителни средства.
 

Съобщение във връзка с провеждането на изпит за застрахователен брокер

Комисията за финансов надзор уведомява всички заинтересовани лица, че на свое заседание, проведено на 21.07.2015 г., е взето решение за провеждане на изпит за професионална квалификация на застрахователен брокер – едноличен търговец и на лицата по чл. 157, ал. 2 и 3 от Кодекса за застраховането. Определени са две дати, на които ще се проведат изпити, а именно – 22.08.2015 г. и 21.11.2015 г.


Кандидатите, които имат желание да се явят на изпита, който ще се проведе на22.08.2015 г., в срок до 14.08.2015 г., могат да подадат „Заявление за допускане до изпит за професионална квалификация на застрахователен брокер – едноличен търговец и на лицата по чл. 157, ал. 2 и 3 от КЗ”, заедно с приложенията по чл. 3, ал. 2 от Наредба 28 на КФН, в „Деловодство” на Комисията за финансов надзор.   Срокът за подаване на заявление за изпита, който ще се проведе на 21.11.2015 г. е до 13.11.2015 г.

Заявлението за допускане до изпит е по образец, утвърден от заместник-председателя, ръководещ управление „Застрахователен надзор” и е публикувано на официалната страница на Комисията за финансов надзор – http://www.fsc.bg/ в рубриката „Административни документи”, раздел „Форми и образци”, подраздел „Застрахователен пазар” – позиция 21: „Заявление за допускане до изпит за професионална квалификация на застрахователен брокер – едноличен търговец и на лицата по чл. 157, ал. 2 и 3 от Кодекса за застраховането”.

Конспектът и редът за провеждане на изпита за професионална квалификация на застрахователен брокер – едноличен търговец и на лицата по чл. 157, ал. 2 и 3 от Кодекса за застраховането, са оповестени  на официалната страница на Комисията за финансов надзор, в раздел „Поднадзорни лица”, „Изпити за правоспособност”, „Изпити за застрахователни брокери”.

 За допускане до изпит за застрахователен брокер се заплаща такса в размер на 450.00 лева, съгласно чл. 1, ал. 4, т. 10 на Раздел I „Такси за издаване на лицензи, разрешения и лицензи” от Тарифа за таксите, събирани от Комисията за финансов надзор по Закона за Комисията за финансов надзор, приета с Постановление № 126 от 10 май 2011 г. за приемане на Тарифа за таксите, събирани от Комисията за финансов надзор.

При подаване на заявлението за разглеждане на документите се дължи такса в размер 30 на сто от таксата за издаване на съответния акт, а именно: 135.00 лева.След издаване на акта заявителят следва да заплати остатъка от дължимата такса, който е в размер на 315.00 лева, съгласно чл. 5, ал. 2 във връзка с чл. 1 ал. 4, т. 10 на Раздел І „Такси за издаване на лицензи, разрешения и лицензи” от Тарифата.

При подаване на заявлението за допускане до изпит е необходимо да се представи копие от платежния документ, удостоверяващ извършеното плащане.

Дължимата такса може да бъде заплатена по сметка на Комисията за финансов надзор:

IBAN: BG 95 BNBG 9661 3000 1415 01

BIC на БНБ-ЦУ: BNBGBGSD



 

В случаите на оттегляне на заявлението, както и при постановяване на отказ от компетентния орган, заявителят дължи само 30 на сто от таксата за издаване на съответния акт и първоначално внесената от заявителя такса не се възстановява, съгласно чл. 5, ал. 3 от Тарифата.