Народното събрание избра Владимир Савов за заместник-председател на КФН и Петър Джелепов за член на Комисията

Днес, 23.07.2020 г.,  на редовно заседание на Народното събрание, депутатите избраха Владимир Савов за заместник-председател на КФН, ръководещ управление „Застрахователен надзор“, и Петър Джелепов за позицията на член на Комисията, отговарящ за политиката по анализ и оценка на рисковете на финансовите пазари, усъвършенстване на надзорната практика и защита интересите на инвеститорите, застрахованите и осигурените лица.
Владимир Савов е опитен финансист с експозиция към регулациите и надзора, финансовия анализ, застраховането, капиталовите пазари и банковото дело. Запознат е в детайли с дейността на КФН, тъй като шест годинизаема длъжността на член на КФН. По време на този период последователно изпълнява правомощията на заместник-председател, ръководещ управление „Надзор на инвестиционната дейност“и правомощията на заместник-председател, ръководещ управление „Застрахователен надзор“. По време на работата си в КФН Владимир Савов фокусира усилията си в последователност на процесите, отговорност и ефективност, за постигане на устойчиви във времето резултати, базирани на прозрачност и законност.Натрупаният международен опит на Савов разкрива ясна перспектива пред КФН и позиционирането ѝ на картата на европейските регулаторни органи. Българският застрахователен сектор е неразривно свързан с европейския и световен такъв. Споделянето на добри практики и възможности за развитие и сътрудничество на международно ниво е и част от визията на КФН за прилагане на европейски и световни принципи на местно ниво.
„Владимир Савов е стратег, ориентиран към резултатите, базирани на прозрачност и законност. Стандартите му на работа са високи и в унисон с организационните ценности, мисия и визия. Убеден съм, че с връщането му в екипа на КФН, заедно ще постигнем изключителни резултати при изпълнение на целите, които си поставяме.“ сподели Бойко Атанасов, председател на КФН.
Професионалната кариера на Петър Джелепов преминава през ръководството на регионални структури в банковия сектор, управление на процеси и екипи, както и през анализ и създаване на модели в услуга на индивидуалните потребители. Впоследствие, експертизата му се обогатява с процеса на управление на продажбите в банковия сектор. Фокус в представянето му са уменията за водене на преговори, анализ на макро и микро ниво и разбиране на нуждите на потребителите. По време на над 10-те години опит в сферата на управлението, той акцентира върху реализиране на бизнес стратегии и сегментационна политика, мониторинг и контрол на постигнатите резултати, планиране на бизнес целите на банките, пряко участие в преговори и сделки с корпоративни клиенти.
Позициите, които заема последователно, са свързани с извършване на детайлен анализ на методите по таргетиране на потребителите, като той въвежда оптимизация на работните процеси и създава условия за устойчивото развитие на тази дейност.
От парламентарната трибуна г-н Бойко Атанасов заяви, че и двамата кандидати притежават пълния набор от качества, гарантиращи силен експертен екип в КФН, който да постига високи резултати и да осигурява стабилност и предвидимост за гражданите и поднадзорните лица, в синхрон с визията му за развитие на Комисията.

Мария Филипова, заместник- председател на Комисия за финансов надзор, ръководещ управление „Надзор на инвестиционната дейност, участва в инициатива на БФБ в подкрепа на женското лидерство по повод международния празник на жената

М.Филипова в БФБ - 8.03.2021
Заместник-председателят на Комисия за финансов надзор, ръководещ управление „Надзор на инвестиционната дейност”, се включи в „Ring the Bell for Gender Equality“ – „Да удари звънеца за равенство между половете“ – международна инициатива, която се провежда по повод празника на жените – 8-ми март. Дамският мениджърски екип на Българската фондова борса (БФБ) и г-жа Мария Филипова, представител на лидерския екип на Комисията за финансов надзор (КФН), дадоха днешното начало на борсовата сесия.

“Именно днес имаме възможността да дадем признание за отговорната роля на съвременната жена в професионален план. Дамите имат принос с уникалния си стил на лидерство, с грижата си за екипите, които ръководят в ситуация на криза и с постиженията, измерими в различните сфери на живота. Специфичното в небанковия финансов сектор в България е, че пред себе си има важната и отговорна задача да развива капиталовия пазар в епохата на дигитализация, а участието на дамите в изпълнението и в управлението несъмнено ще допринесе за повече комуникация, иновации и партньорство.”, каза Мария Филипова.

На тържественото откриване на борсовата сесия присъства Христина Пендичева – държавен експерт в Министерство на финансите и член на Съвета на директорите на БФБ и Васил Големански, заместник-председател на Съвета на директорите на БФБ.
 
„Гордеем се със силното представителство на жените в работата на всички нива на Борсата. Фактът, че тя оперира гладко и успешно във време на пандемия има своя прочит и в ценностите за зачитане на разнообразието и равнопоставеността на половете, които са основополагащи за нас. В това отношение, вярваме, че сме добър пример, който да бъде следван.“, каза Васил Големански, заместник-председател на Съвета на директорите на БФБ. 

Инициативата се провежда за седми път и тази година обхваща над 90 борси в цял свят. Сегашното й издание е под надслов „Жените начело: Постигане на равнопоставено бъдеще в свят обхванат от Covid-19” (Women in leadership: Achieving an equal future in a COVID-19 world) в чест на жените лидери и женските организации, които демонстрират своите знания, умения и качества, за да ръководят ефективно в условията на възстановяване от пандемията Covid-19. Тя се провежда в партньорство с Международната финансова корпорация (IFC), Световната федерация на борсите (WFE), Инициативата за устойчиви борси (SSE Initiative), на която е член БФБ, Глобалния договор на ООН, UN Women и Women in ETFs (WE), с цел насърчаване равнопоставеността на половете в сферата на капиталовите пазари.

КФН прие Указания относно прилагането и тълкуването на чл. 4, т. 6 и 7 от Закона за пазарите на финансови инструменти


Със Закона за пазарите на финансови инструменти (ЗПФИ) се транспонират изискванията на Директива (ЕС) 2014/65 на Европейския парламент и на Съвета от 15 май 2014 година относно пазарите на финансови инструменти и за изменение на Директива 2002/92/ЕО и на Директива 2011/61/ЕС (Директива (ЕС) 2014/65, ДПФИ II), като с посочване на финансовите инструменти, които са в неговия предмет по смисъла на чл. 4 от ЗПФИ, се транспонира Приложение I от Директива (ЕС) 2014/65.
Европейският орган за ценни книжа и пазари е приел Насоки относно прилагането на раздел В, точка 6 и раздел В, точка 7 от Приложение I към ДПФИ II (Насоките), които следва да се прилагат по отношение на компетентните органи и инвестиционните посредници, както са определени в член 4, параграф 1, точка 1 от Директива (ЕС) 2014/65. С Решение № 844-Н/04.07.2019 г. Комисията за финансов надзор (КФН) е приела, че ще спазва Насоките, като същите са публикувани в раздел „Нормативна уредба“ – „Насоки и препоръки на европейските надзорни органи“ – „ESMA“ –
Във връзка със спазване на Насоките относно прилагането на раздел В, точка 6 и раздел В, точка 7 от Приложение I към ДПФИ II на свое заседание КФН взе решение по протокол № 81 от 05.11.2019 г., с което издава указания, с които се дават разяснения по отношение на обхвата на финансовите инструменти, които са предмет на закона и по конкретно:
– по прилагането и тълкуването на чл. 4, т. 6 от ЗПФИ и
– по прилагането и тълкуването на чл. 4, т. 7 от ЗПФИ.
Пълният текст на приетите указания e публикуван в раздел „Административни документи” – „Указания” – „Капиталов пазар”.

Комисията за финансов надзор представи Годишния отчет за дейността си за 2016 г. в Народното събрание

Комисията за финансов надзор (КФН) представи в Народното събрание Годишния отчет за дейността на Комисията за финансов надзор (КФН) за 2016 г.,част от който е и Отчета за изпълнението на бюджета на КФН за 2016 г. Отчетът за изпълнението на бюджета не е заверен от Сметната палата, тъй като към настоящия момент в КФН не е получен окончателният одитен доклад и становището за заверка.

Като основно постижение в работата на комисията се отчита съкратения срок за произнасяне въпреки нарасналия брой преписки. Основният проблем, посочен в годишния отчет, е финансовият недостиг, който не позволява на КФН да поддържа адекватна ИТ инфраструктура и да привлича високоподготвени специалисти.
През 2016 г. националната законодателна рамка е усъвършенствана в посока повишаване доверието и конкурентоспособността на финансовите пазари. Със Закона за прилагане на мерките срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти се установява нова регулаторна рамка за злоупотребата с вътрешна информация. Комисията предложи съществени изменения и допълнения към Кодекса за социално осигуряване, които обаче не бяха приети от Народното събрание в предишния му състав. Все пак бяха одобрени разпоредбите, с които се намалява годишния размер на удръжките от всяка осигурителна вноска, както и се намаляват таксите за управление. КФН прие и редица наредби, подобрявайки нормативната рамка за извършване на дейност в небанковия финансов сектор у нас. Одобрени са правилата, по които застрахователите ще имат достъп до масивите на МВР, с което започна да се оформя реално въвеждането на системата бонус-малус.
Развитието на капиталовия пазар беше основен ангажимент, който Председателят на КФН пое пред Парламента при избирането си през юли 2016 г. В тази насока са отбелязани първите успешни стъпки със създаването на Съвет за развитие на капиталовия пазар, който обединява всички участници на капиталовия пазар и одобри Стратегия за развитие на капиталовия пазар.
През миналата година беше засилен и превантивният контрол, за да може да се гарантира, че участниците на небанковия финансов сегмент отговарят на действащата нормативна уредба за извършване на дейност на пазара. В резултат на тази надзорна дейност значителен ръст отбелязва броят на договорните фондове, които нарастват със 7 фонда и в края на годината те вече са 117.
Освен за развитие на капиталовия пазар, усилията на КФН са насочени и към развитието на другите два финансови сектора – застрахователния и осигурителния.  Най-значимото предизвикателство в областта на регулирането и надзора на тези сектори през 2016 г. беше организирането и провеждането на преглед на балансите на застрахователите, преглед на активите на пенсионните фондове и стрес-тест на застрахователния сектор. Те се проведоха в периода от 15 юли 2016 г. до края на януари 2017 г. и въпреки че резултатите бяха оповестени в началото на 2017 г., основната дейност се извърши през 2016 г. С действията по провеждането на прегледите и стрес-теста КФН осигури пълна прозрачност и гарантира доверие в резултатите.
Засили се и надзорната дейност през 2016 г. В резултат на това се отчита значителен спад в броя на съставените актове за установяване на административни нарушения по отношение на инвестиционната общност и пенсионно осигурителния пазар.
В пазарния анализ, включен в отчета, се отбелязва и сериозния ръст в активите (12%), които управляват поднадзорните лица, като техният размер достигна близо 22.8 милиарда лева или 26% от БВП. Въпреки разрастването на бизнеса, разходите за надзор, които може да си позволи комисията, намаляват, което е сериозен проблем пред по-широките отговорности на КФН, които изискват привличането на висококвалифицирани експерти и по-квалифицирана експертиза. Отчита се, че в условията на тези финансови ограничения комисията е положила сериозни усилия за подобряване на работата и за повишаване на доверието на потребителите, поднадзорните лица и обществото. През втората половина на годината КФН отчетливо се отвори към обществото, медиите и бизнеса.
Годишният отчет за дейността на Комисията за финансов надзор (КФН) за 2016 г., както и резюме, може да намерите на страницата на КФН, в раздел „За Комисията” – „Отчети на КФН”.

Информация относно публикуване в Официален вестник на Европейския съюз на Делегиран регламент (ЕС) 2016/301 на Комисията

Комисията за финансов надзор (КФН) уведомява инвестиционната общност, че на 04.03.2016 г. в Официален вестник на Европейския съюз беше публикуван Делегиран регламент (ЕС) 2016/301 на Комисията от 30 ноември 2015 година за допълване на Директива 2003/71/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на регулаторните технически стандарти за одобряването и публикуването на проспекта и разпространението на реклами (Директива 2003/71/ЕО), както и за изменение на Регламент (ЕО) № 809/2004 на Комисията (Делегиран регламент (ЕС) 2016/301).
За да се осигури последователното хармонизиране и да се отчете техническото развитие на финансовите пазари, както и с цел да се предостави по-голяма сигурност в процеса на одобрение, публикуване и разпространение на информация относно предлагането или допускането до търгуване, с Делегиран регламент (ЕС) 2016/301 се определят регулаторните технически стандарти, с които се доуточняват:

1. разпоредбите за одобрение на проспектите, посочени в член 13 от Директива 2003/71/ЕО;
2. разпоредбите за публикуване на проспектите, посочени в член 14, параграфи 1—4 от Директива 2003/71/ЕО;
3. разпространението на рекламите, посочени в член 15 от Директива 2003/71/ЕО.
4. съгласуваността между оповестената информация относно публичното предлагане или допускането до търгуване на регулиран пазар, от една страна, и информацията, която се съдържа в проспекта, от друга страна, както е предвидено в член 15, параграф 4 от Директива 2003/71/ЕО.

Делегиран регламент (ЕС) 2016/301 влиза в сила на двадесетия ден след деня на публикуването му в Официален вестник на Европейския съюз, а именно – на 24.03.2016 г.

Регламентът е достъпен на следния интернет адрес:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2016.058.01.0013.01.BUL&toc=OJ:L:2016:058:TOC

Бойко Атанасов – Председателят на КФН – един от 30-те лидери с визия в България според сп.Икономика

    По повод 30 годишнината на списание „Икономика“, бяха избрани 30 доказали се лидери, които с визия за следващите 30 години очертават посоката за развитие в секторите, в които работят.
    Има лидери, който уверено водят и проявяват решителност. Има ръководители, за които работата е кауза. Има мениджъри визионери, които знаят къде е синхронът между стратегическо мислене, оперативни резултати и отношение към екипа. Бойко Атанасов – Председател на Комисията за финансов надзор беше избран от сп.Икономика за един от 30-те лидера на България!
    В клипа на сп. Икономика можете да намерите неговата формула за успех за работата на КФН – стриктен контрол, проактивна регулация и комуникация, доверие на бизнеса и поднадзорните лица в Комисията. Ще имате възможността да видите и чуете какво за него е най-голямото предизвикателство, в какво вярва като лидер и за какво е убеден като Председател на КФН. Г-н Атанасов представя и най-дълбокото си вярване, а именно, че лидерът е успешен благодарение на хората, работещи в екип и на експертизата, която притежават.

THE WORLD BANK DETERMINES THE FINANCIAL INDEPENDENCE OF THE FINANCIAL SUPERVISION COMMISSION AS THE MOST EFFECTIVE MEASURE TO INCREASE THE CAPACITY OF THE REGULATOR

The World Bank published its conclusions from the finalized Financial Sector Assessment Program (FSAP). The report recommends a number of measures to increase the administrative and supervisory capacity of the FSC.
The World Bank indicates the guarantee of the Commission’s independence from the government as the most critical issue faced by the FSC. The Bank recommends FSC to fund its operation by way of supervision levies collected by the supervised entities, which will guarantee its objective work and increase its administrative and expert capacity.
The World Bank also makes a number of other recommendations of a diverse nature to improve the FSC activity – for example, switching to risk-based supervision, structural changes within the Commission etc.
Part of the report is also an Action Plan which identifies concrete steps to implement the recommendations made. The FSC accepts the envisaged measures and has even started to work on the implementation of some of them.
The full text of the Report could be reached on the World Bank official web site at
http://documents.worldbank.org/curated/en/329651497971488036/Bulgaria-Insurance-and-pensions-supervision-technical-note

THE WORLD BANK DETERMINES THE FINANCIAL INDEPENDENCE OF THE FINANCIAL SUPERVISION COMMISSION AS THE MOST EFFECTIVE MEASURE TO INCREASE THE CAPACITY OF THE REGULATOR

The World Bank published its conclusions from the finalized Financial Sector Assessment Program (FSAP). The report recommends a number of measures to increase the administrative and supervisory capacity of the FSC.
The World Bank indicates the guarantee of the Commission’s independence from the government as the most critical issue faced by the FSC. The Bank recommends FSC to fund its operation by way of supervision levies collected by the supervised entities, which will guarantee its objective work and increase its administrative and expert capacity.
The World Bank also makes a number of other recommendations of a diverse nature to improve the FSC activity – for example, switching to risk-based supervision, structural changes within the Commission etc.
Part of the report is also an Action Plan which identifies concrete steps to implement the recommendations made. The FSC accepts the envisaged measures and has even started to work on the implementation of some of them.
The full text of the Report could be reached on the World Bank official web site at
http://documents.worldbank.org/curated/en/329651497971488036/Bulgaria-Insurance-and-pensions-supervision-technical-note

SOLVENCY II IS GOING LIVE

All stakeholders including consumers will benefit from the new risk-based regime.
Solvency II is a modern, robust and proportionate supervisory framework.
As of 1 January 2016 the new risk-based European supervisory framework for insurance – Solvency II – has become applicable.

Solvency II will result in a paradigm shift in companies’ risk cultures. Well capitalised insurers will enable the sector to withstand unforeseen shocks. By fostering good governance and risk management, Solvency II will enhance protection of consumers of insurance products. Harmonised reporting and disclosure will provide supervisors with key information and enable their timely action. The new regime will however not be a burden for smaller companies, thanks to its proportionality principles.

Gabriel Bernardino, Chairman of EIOPA, said: “Without a risk-based approach the European insurance supervision would be lagging behind international trends . Now with Solvency II a modern, robust and proportionate supervisory regime will be implemented. This is a huge step forward for enhanced policyholder protection and the single European insurance market.
Solvency II is the result of productive political and legislative negotiations over many years by the European Parliament, Commission and Council. But it also reflects the work of EIOPA’s Board of Supervisors, which always kept the momentum to ensure preparations for Solvency II could be undertaken in timely fashion. With the efforts of the National Competent Authorities (NCAs), Solvency II can now become reality in each Member State.
Also on the side of the insurance and reinsurance companies hard work was done and the good level of preparedness for Solvency II is a sign of their success.
However, this is not a time for complacency. The regulatory phase of the journey is ending. Now EIOPA starts a new journey – towards consistent and convergent implementation of Solvency II across Europe.”

A new section “Solvency II – going live!” https://eiopa.europa.eu/Pages/Supervision/Insurance/Solvency-II-Going-Live.aspx has been launched on EIOPA’s website to explain the benefits of the new framework for European citizens and the EU economy.

FSC warns all the consumers

As a matter of priority and with a high level of importance, the Bulgarian Financial Supervision Commission (FSC) warns all the consumers and potential investors in Bulgaria and abroad about an illegal activity consisting of frauds in explicitly large financial amounts conducted through the website www.Brokerz.com. FSC has received numerous complaints from both Bulgarian and foreign citizens, this is why FSC warns the public about the possibility of financial frauds. Aiming at informing the public FSC communicates the measures taken locally and internationally with regards to the case of "Brokerz.com".
Since the beginning of 2020, FSC has received a significant number of complaints from Bulgarian and foreign citizens. The complaints contain allegations that consumers have lost money as a result of frauds conducted through the online platform for online trading in financial instruments www.brokerz.com, as well as related foreign companies: Group Polo Ltd. and Brokerz Ltd., registered in Saint Vincent and the Grenadines, and the following companies registered in Bulgaria: Codexia EOOD (,,Кодексия“ ЕООД), UIC 205847631, RSD BULGARIA EOOD (,,ЕР ЕС ДИ БЪЛГАРИЯ” ЕООД), UIC 203873556, GLOBAL MARKETING CONSULT EOOD (,,ГЛОБЪЛ МАРКЕТИНГ КОНСУЛТ“ ЕООД) UIC 205637907,  NOVA COR EOOD (,,НОВА КОР“ ЕООД), UIC 205601761, NOVACOR EOOD (,,НОВАКОР“ ЕООД), UIC 205252555, and OLMEDIA EOOD (,,ОЛМЕДИЯ“ ЕООД), UIC 203873556. The website that links to Brokerz.com is www.brokerz.com.

FSC warns all the consumers and the public that those companies do not have a licence issued by FSC to provide investment services and to carry out investment activities within the meaning of Article 6 of the Markets in Financial Instruments Act (MFIA). In connection with the above, those companies do not have the right to carry out such activity on the territory of the Republic of Bulgaria, as well as to receive funds from investors transferred to in their bank accounts in order for the purpose of investment in financial instruments.
Each of the complaints is analyzed in detail, the cash flows, the arguments and the facts indicating the illegal activity on the part of the mentioned companies are traced. FSC carried out a complex examination of the data presented in the complaints. FSC also provided full assistance to the victims with regards to their requests. In connection to that FSC promptly responded to all the received complaints, including warnings advices related to the necessary preventive measures regarding the illegal activities of Brokerz.com and the companies related to the Internet platform.
FSC draws the attention of the public and specifically of the potential investors to the following: the first function of FSC is to grant or refuse a licence for an investment intermediary to a company in accordance with the legal requirements, as well as to actively and strictly monitor the compliance of the companies with the regulatory requirements while they operate on the territory of the Republic of Bulgaria. FSC is a state authority that carries out its activities in accordance with the powers provided by the law. In case of establishing administrative violations of the applicable regulatory requirements FSC may impose a sanction. However, in order to carry out this activity what has been done must be proved in an indisputable way. The criminal sanctioning belongs to other state authorities.
FSC’s purpose and tasks includes informing the competent authorities and communicating with the public and potential consumers in case of complaints related to proven abuses performed by a certain company. This is why FSC would like to once again remind the potential investors to always check on the FSC’s website whether the respective company to whose account they intend to  transfer money has the right to provide investment services and / or to perform investment activities, before transferring those funds. An indication that the potential investor is the subject of a fraud could be the fact that the name of the company specified in the contract as an investment intermediary, which in some cases may be identical to a licensed one, differs from the name of the company whose account should be transferred funds. FSC recommends to potential investors before transferring funds for trading in financial instruments to request information from the bank about the holder of the respective bank account, and then to inquire whether a person with such a name has a licence to provide investment services.
We would like to draw your attention to the fact that the provision of investment services and the performance of investment activities by occupation can be carried out only by a JSC or a limited liability company with registered office and address of management in the Republic of Bulgaria, which possesses a licence, issued by FSC under the terms and conditions of MFIA.
In this context, investment services may be provided on the territory of the Republic of Bulgaria solely by;

  • Investment intermediaries authorized by FSC;
  • Investment intermediaries, i.e. banks licensed by the Bulgarian National Bank;
  • Investment intermediaries authorized by competent authorities of other EU member states providing investment services on the territory of the Republic of Bulgaria, according to Chapter 4, Division II of the MFIA;
  • Investment intermediaries from a third country providing investment services on the territory of the Republic of Bulgaria, according to Chapter 4, Division III of the MFIA.
 
Investment intermediaries who have been granted licence could be checked on the FSC’s website: http://www.fsc.bg/bg/, and/or on the websites of the EU competent authorities, as well as on the website of the European Securities and Markets Authority (ESMA): https://www.esma.europa.eu/.
On the FSC’s website is published a list of the investment intermediaries who have notified it of their intention to provide financial services on the territory of the Republic of Bulgaria: https://www.fsc.bg/bg/podnadzorni-litsa/notifikatsii/notifikatsii-polucheni-v-kfn/.
Trading through an intermediary which is not included in the lists in question means that the latter performs its activity unlawfully, i.e. without having met the respective regulatory and supervisory requirements, thus it leads to lack of guaranty for the safety of the invested means.
Such an information about the investment intermediaries and banks having acquired right to provide investment services on the territory of the Republic of Bulgaria could be found on the FSC’s website: http://www.fsc.bg/bg/
As regards the current case concerning the complaints against www.brokerz.com, FSC informs predominantly and in due time the respective competent authorities of the Republic of Bulgaria disposing of executive and judicial power. Due to the high number of raised claims for frauds of value of hundred thousand Euro, FSC actively shares information in this matter with supervisory authorities of the other EU member states, also in relation to the circumstance that in some claims have been argued frauds committed in various other states, except in Bulgaria. Taking into account the significant number of claims and reports sent to FSC by natural persons who are EU citizens, the latter is going to issue cautionary notifications about the illegal activity of Brokerz.com which will be sent to all EU supervisory authorities.
FSC has to inform the State Agency for National Security of the investigations carried out, when suspicion of money laundering through some companies related to Brokerz.com is on hand.
As a result of the check of the website (https:brokerz.com) pointed out in the claims, it became clear that the website is property of Brokerz Ltd, thus it is managed by it too. The latter is registered in Saint Vincent and the Grenadines, Suite 305, Grifith Corporate Centre, Beachmont, PO BOX 1510 Kingston, Saint Vincent and Grenadines.
FSC has sent a letter to the leading body of the Financial Services Authority Saint Vincent and the Grenadines (SVGFSA) containing information about the licensing regime of the following companies; “Brokerz” Ltd., “Novacore” EOOD, “Group Polo” Ltd., as well as the internet platform www.brokerz.com.
FSC remains open for further communication and it is ready to undertake swift supervisory actions, as well as to revise the licensing regime of the above companies and to recheck their potential relation to that platform.
We would like to ask everyone who intends to start investment activity using the site www.brokerz.com to have in mind that it has not been granted any licence by FSC. Furthermore, we would like to ask each of you having invested through that website to check out the status of his/her investment.