Кариери
1. Изисквания за заемане на длъжността:
– Степен на завършено образование – Висше;
– Минимална образователна степен – Магистър;
– Професионална област – „Право“;
– Минимален професионален опит – не се изисква;
– Придобита юридическа правоспособност;
– Езикова квалификация – ниво на владеене на английски език, съответстващо на ниво В1 за самооценка на езиковите умения.
2. Описание на длъжността:
– Участва в изготвянето на правни анализи и подпомага разработването на проекти на закони и други нормативни актове във връзка с правомощията и функциите на Комисията и нейните органи;
– Подпомага изготвянето на становища във връзка с прилагането на нормативните актове, които касаят правомощията и функциите на Комисията и нейните органи;
– Участва в разработването на проекти на вътрешнонормативни актове.
3. Необходими компетентности:
– Способност да организира собствените си задачи;
– Способност да работи в екип;
– Способност да анализира информация;
– Познаване на нормативната уредба, свързана с дейността на Комисията.
4. Начин за провеждане на подбора:
– Първоначален подбор по документи;
– Решаване на професионален тест и практически казус;
– Интервю (по време на интервюто на кандидатите може да бъде поставен въпрос за установяване нивото на владеене на английски език).
5. Необходими документи за кандидатстване:
– Заявление за участие в подбор, по образец*;
– Съгласие за обработване на лични данни на кандидата, по образец*;
– Професионална автобиография;
– Мотивационно писмо;
– Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и придобита юридическа правоспособност;
– Копия от документи за придобита допълнителна квалификация, при наличие и по преценка на кандидата;
– Копия от документи, удостоверяващи ниво на английски език, съответстващо на Европейско ниво В1 за самооценка на езиковите умения, при наличие.
* На интернет страницата на Комисията за финансов надзор – www.fsc.bg, в раздел Кариери, подраздел Необходими документи са публикувани: Заявление за участие в подбор и Съгласие за обработване на лични данни на кандидата.
6. Място за подаване на документите:
– На място в деловодството на Комисията за финансов надзор, гр. София, ул. „Будапеща” № 16, или
– Чрез имейл адрес: delovodstvo@fsc.bg.
7. Срок за подаване на документите: 14 календарни дни от 13.03.2024 г. до 26.03.2024 г., включително.
8. Лице за контакт: Цветелина Якимова – началник на отдел „Управление на човешките ресурси“, тел. 02/94 04 694.
Първоначален подбор ще бъде извършен по документи. Допуснатите кандидати за следващия етап на подбора ще бъдат уведомени по електронна поща, за датата и часа на провеждането на теста.
Кандидатите, които не са допуснати до следващия етап на подбора, ще бъдат уведомени по електронната поща за причините за недопускането им.
Подбор за длъжността
1. Изисквания за заемане на длъжността:
– Степен на завършено образование – Висше;
– Минимална образователна степен – Магистър;
– Професионална област – „Право“;
– Минимален професионален опит – 4 години в област или области, свързани с функционалните задължения на длъжността;
– Придобита юридическа правоспособност;
– Езикова квалификация – ниво на владеене на английски език, съответстващо на ниво В1 за самооценка на езиковите умения.
2. Описание на длъжността:
– Изготвя правни анализи и подпомага разработването на проекти на закони и други нормативни актове във връзка с правомощията и функциите на Комисията и нейните органи;
– Изготвя и/или съгласува проекти на решения и други актове на Комисията;
– Изготвя становища във връзка с прилагането на нормативните актове, които касаят правомощията и функциите на Комисията и нейните органи;
– Участва в изработването на проекти на вътрешнонормативни актове.
3. Необходими компетентности:
– Способност да планира и организира собствената си работа;
– Способност да работи в екип;
– Познаване на нормативната уредба, свързана с дейността на Комисията.
4. Начин за провеждане на подбора:
– Първоначален подбор по документи;
– Решаване на професионален тест и практически казус;
– Интервю (по време на интервюто на кандидатите може да бъде поставен въпрос за установяване нивото на владеене на английски език).
5. Необходими документи за кандидатстване:
– Заявление за участие в подбор, по образец*;
– Съгласие за обработване на лични данни на кандидата, по образец*;
– Професионална автобиография;
– Мотивационно писмо;
– Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и придобита юридическа правоспособност;
– Копия от документи за придобита допълнителна квалификация, при наличие и по преценка на кандидата;
– Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит /служебна, трудова или осигурителна книжка/;
– Копия от документи, удостоверяващи ниво на английски език, съответстващо на Европейско ниво В1 за самооценка на езиковите умения, при наличие.
* На интернет страницата на Комисията за финансов надзор – www.fsc.bg, в раздел Кариери, подраздел Необходими документи са публикувани: Заявление за участие в подбор и Съгласие за обработване на лични данни на кандидата.
6. Място за подаване на документите:
– На място в деловодството на Комисията за финансов надзор, гр. София, ул. „Будапеща” № 16, или
– Чрез имейл адрес: delovodstvo@fsc.bg.
7. Срок за подаване на документите: 14 календарни дни от 13.03.2024 г. до 26.03.2024 г., включително.
8. Лице за контакт: Цветелина Якимова – началник на отдел „Управление на човешките ресурси“, тел. 02/94 04 694.
Първоначален подбор ще бъде извършен по документи. Допуснатите кандидати за следващия етап на подбора ще бъдат уведомени по електронна поща, за датата и часа на провеждането на теста.
Кандидатите, които не са допуснати до следващия етап на подбора, ще бъдат уведомени по електронната поща за причините за недопускането им
1. Изисквания за заемане на длъжността:
– Степен на завършено образование – Висше;
– Минимална образователна степен – Магистър;
– Професионална област – „Право“;
– Минимален професионален опит – 2 години в област или области, свързани с функционалните задължения на длъжността;
– Придобита юридическа правоспособност.
2. Описание на длъжността:
– Извършва надзор за спазване изискванията на Закона за публично предлагане на ценни книжа (ЗППЦК), Закона за дружествата със специална инвестиционна цел и за дружествата за секюритизация (ЗДСИЦДС), Закона за Комисията за финансов надзор (ЗКФН), актовете по прилагането им и на приложимото европейско законодателство;
– Следи за представяне в срок на дължимите от поднадзорните на отдела лица информация и документи и задължителната информация за обстоятелствата, подлежащи на вписване в регистрите на Комисията за финансов надзор (КФН), както и на промените в тези обстоятелства,
а също така и за съответствието им с изискванията на закона и подзаконовите нормативни актове;
– Предлага надзорни действия за дружества, нарушили изискванията на ЗППЦК и спрямо които следва да се предявят искове по чл. 13, ал. 1, т. 19, б.б. „а“-„в“ от ЗКФН;
– Участва в изготвянето на актове за установяване на административни нарушения, предписания и указания във връзка с надзора на инвестиционната дейност;
– Изготвя становища, докладни записки и писма по постъпили запитвания, жалби или сигнали, свързани с дейността на поднадзорните лица;
– Прави предложение за прилагане на принудителни административни мерки спрямо поднадзорните лица и за предприемане на други надзорни действия във връзка с осъществяваните от отдела функции;
– Изготвя разпореждания за вписване в регистъра, воден от КФН, относно настъпили обстоятелства и промените в тях, по партидите на поднадзорните лица.
3. Необходими компетентности:
– способност да планира, организира и контролира собствената си работа;
– способност да работи в екип;
– способност да анализира информация, да я синтезира и да представя резултатите;
– обективност на преценката;
4. Начин за провеждане на подбора:
– Първоначален подбор по документи;
– Решаване на професионален тест;
– Интервю (по време на интервюто на кандидатите ще бъдат поставени въпроси за установяване на нивото на владеене на английски език).
5. Необходими документи за кандидатстване:
– Заявление за участие в подбор, по образец*;
– Съгласие за обработване на лични данни на кандидата, по образец*;
– Професионална автобиография;
– Мотивационно писмо;
– Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и допълнителна квалификация;
– Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит /служебна, трудова или осигурителна книжка/;
– Копия от документи, удостоверяващи ниво на английски език, съответстващо на Европейско ниво В1 за самооценка на езиковите умения, при наличие.
* На интернет страницата на Комисията за финансов надзор – www.fsc.bg, в раздел Кариери, подраздел Необходими документи са публикувани: Заявление за участие в подбор и Съгласие за обработване на лични данни на кандидата.
6. Място за подаване на документите:
– На място в деловодството на Комисията за финансов надзор, гр. София, ул. „Будапеща” № 16, или
– Чрез имейл адрес: delovodstvo@fsc.bg.
7. Срок за подаване на документите: 30 календарни дни от 07.03.2024 г. до 05.04.2024 г., включително. Документите ще се приемат до 17:30 часа на последния ден от срока.
8. Лице за контакти: Нонка Николова-Владикова – главен експерт в отдел „Управление на човешките ресурси“, тел. 02/94 04 855, електронна поща: nikolova_n@fsc.bg.
Първоначален подбор ще бъде извършен по документи. Допуснатите кандидати за следващия етап на подбора ще бъдат уведомени по електронна поща, за датата и часа на провеждането на теста.
Кандидатите, които не са допуснати до следващия етап на подбора, ще бъдат уведомени по електронната поща за причините за недопускането им.
1. Изисквания за заемане на длъжността:
– Степен на завършено образование – Висше;
– Минимална образователна степен – Магистър;
– Професионална област – „Право“;
– Минимален професионален опит – 4 години в област или области, свързани с функционалните задължения на длъжността;
– Придобита юридическа правоспособност.
2. Описание на длъжността:
– Извършва надзор за спазване изискванията на Закона за публично предлагане на ценни книжа (ЗППЦК), Закона за дружествата със специална инвестиционна цел и за дружествата за секюритизация (ЗДСИЦДС), Закона за Комисията за финансов надзор (ЗКФН), актовете по прилагането им и на приложимото европейско законодателство;
– Следи за представяне в срок на дължимите от поднадзорните на отдела лица информация и документи и задължителната информация за обстоятелствата, подлежащи на вписване в регистрите на Комисията за финансов надзор (КФН), както и на промените в тези обстоятелства,
а също така и за съответствието им с изискванията на закона и подзаконовите нормативни актове;
– Предлага надзорни действия за дружества, нарушили изискванията на ЗППЦК и спрямо които следва да се предявят искове, съгласно правомощията на заместник-председателя на КФН, ръководещ управление „Надзор на инвестиционната дейност“, по чл. 15, ал. 1, т. 8 от
ЗКФН;
– Проследява, анализира и предлага надзорни действия за дружествата със специална инвестиционна цел, нарушили изискванията на ЗДСИЦДС;
– Прави предложения за определяне на вида, формата и съдържанието на информацията, дължима от поднадзорните лица;
– Прави предложения за прилагане на принудителни административни мерки спрямо поднадзорните лица и за предприемане на други надзорни действия във връзка с осъществяваните от отдела функции;
– Изготвя проекти на индивидуалните административни актове, издавани във връзка с надзора на инвестиционната дейност;
– Изготвя актове за установяване на административни нарушения, предписания и указания във връзка с надзора на инвестиционната дейност;
– Изготвя становища и предложения във връзка с разработването на проектите на закони, наредби, инструкции, писмени указания и практики, свързани с дейността на отдела и дирекцията.
3. Необходими компетентности:
– способност да планира, организира и контролира собствената си работа;
– способност да работи в екип;
– способност да предлага иновационни решения на проблемите, в рамките на съществуващите указания и процедури;
– способност да анализира информация, да я синтезира и да представя резултатите;
– обективност на преценката;
4. Начин за провеждане на подбора:
– Първоначален подбор по документи;
– Решаване на професионален тест;
– Интервю (по време на интервюто на кандидатите ще бъдат поставени въпроси за установяване на нивото на владеене на английски език).
5. Необходими документи за кандидатстване:
– Заявление за участие в подбор, по образец*;
– Съгласие за обработване на лични данни на кандидата, по образец*;
– Професионална автобиография;
– Мотивационно писмо;
– Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и допълнителна квалификация;
– Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит /служебна, трудова или осигурителна книжка/;
– Копия от документи, удостоверяващи ниво на английски език, съответстващо на Европейско ниво В1 за самооценка на езиковите умения, при наличие.
* На интернет страницата на Комисията за финансов надзор – www.fsc.bg, в раздел Кариери, подраздел Необходими документи са публикувани: Заявление за участие в подбор и Съгласие за обработване на лични данни на кандидата.
6. Място за подаване на документите:
– На място в деловодството на Комисията за финансов надзор, гр. София, ул. „Будапеща” № 16, или
– Чрез имейл адрес: delovodstvo@fsc.bg.
7. Срок за подаване на документите: 30 календарни дни от 07.03.2024 г. до 05.04.2024 г., включително. Документите ще се приемат до 17:30 часа на последния ден от срока.
8. Лице за контакти: Нонка Николова-Владикова – главен експерт в отдел „Управление на човешките ресурси“, тел. 02/94 04 855.
Първоначален подбор ще бъде извършен по документи. Допуснатите кандидати за следващия етап на подбора ще бъдат уведомени по електронна поща, за датата и часа на провеждането на теста.
Кандидатите, които не са допуснати до следващия етап на подбора, ще бъдат уведомени по електронната поща за причините за недопускането им.
1. Изисквания за заемане на длъжността:
– Степен на завършено образование – Висше;
– Минимална образователна степен – Бакалавър;
– Професионална област – Икономика, Математика;
– Минимален професионален опит – 4 години в област или области, свързани с функционалните задължения на длъжността;
– Езикова квалификация – ниво на владеене на английски език, съответстващо на ниво В2 за самооценка на езиковите умения.
2. Описание на длъжността:
– Изготвя годишни и периодични пазарни и секторни анализи в областта на застраховането с цел принос към задачите, свързани с осигуряване на стабилността на застрахователния сектор;
– Набира информация, в т.ч. пазарна и статистическа, от страната, други държави и международни организации – Участва в работата на работни групи, експертни мрежи и комитети на Европейския орган по застраховане и професионално пенсионно осигуряване, включително съгласуване на документи,
стрес-тестове, оценка на въздействието, участие в партньорски проверки и други;
– Подготвя въпросници, извършва проучвания и подготвя аналитични материали и публикации по различни въпроси и аспекти, свързани със застрахователната дейност;
– Участва в обмена на информация и осъществява взаимодействие с други органи и институции в страната, в други държави членки и в трети държави;
– Подготвя и обезпечава обмена на информация с национални и международни институции и организации в сферата на застраховането;
– Изготвя становища и предложения във връзка с изменение и допълнение на националната нормативна уредба, отнасяща се до статистическата отчетност, финансовия надзор, финансовата отчетност и капиталовите изисквания на застрахователите и презастрахователите, както и проекти на указания, практики и методологии в същата област.
– Участва при изготвяне на становища и предложения във връзка с инициативи за изменение и допълнение на европейското законодателство в областта на пруденциалния надзор, статистическата отчетност, финансовия надзор, финансовата отчетност и капиталовите изисквания на застрахователите и презастрахователите.
3. Необходими компетентности:
– Аналитична компетентност;
– Ориентация към резултати;
– Работа в екип;
– Комуникативна компетентност.
4. Начин за провеждане на подбора:
– Първоначален подбор по документи;
– Решаване на професионален тест;
– Интервю (по време на интервюто на кандидатите ще бъде поставена тестова задача за установяване нивото на владеене на английски език).
5. Необходими документи за кандидатстване:
– Заявление за участие в подбор, по образец*;
– Съгласие за обработване на лични данни на кандидата, по образец*;
– Професионална автобиография;
– Мотивационно писмо;
– Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и допълнителна квалификация;
– Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит /служебна, трудова или осигурителна книжка/;
– Копия от документи, удостоверяващи ниво на английски език, съответстващо на Европейско ниво В2 за самооценка на езиковите умения, при наличие.
* На интернет страницата на Комисията за финансов надзор – www.fsc.bg, в раздел Кариери, подраздел Необходими документи са публикувани: Заявление за участие в подбор и Съгласие за обработване на лични данни на кандидата.
6. Място за подаване на документите:
– На място в деловодството на Комисията за финансов надзор, гр. София, ул. „Будапеща” № 16, или
– Чрез имейл адрес: delovodstvo@fsc.bg.
7. Срок за подаване на документите: 30 календарни дни от 20.02.2024 г. до 20.03.2024 г. Документите ще се приемат до 17:30 часа на последния ден от срока.
8. Лице за контакти: Нонка Николова-Владикова – главен експерт в отдел „Управление на човешките ресурси“, тел. 02/94 04 855.
Първоначален подбор ще бъде извършен по документи. Допуснатите кандидати за следващия етап на подбора ще бъдат уведомени по електронна поща, за датата и часа на провеждането на теста.
Кандидатите, които не са допуснати до следващия етап на подбора, ще бъдат уведомени по електронната поща за причините за недопускането им
1. Изисквания за заемане на длъжността:
– Степен на завършено образование – Висше;
– Минимална образователна степен – Магистър;
– Професионална област – „Право“;
– Минимален професионален опит – 2 години в област или области, свързани с функционалните задължения на длъжността;
– Езикова квалификация – ниво на владеене на английски език, съответстващо на ниво В2 за самооценка на езиковите умения.
2. Описание на длъжността:
– Изготвя становища и предложения по постъпили заявления и документи от поднадзорните лица във връзка с прилагането на лицензионни, разрешителни, одобрителни или регистрационни режими в областта на застрахователната дейност съгласно действащото законодателство, в т.ч. лицензиране на застрахователи и презастрахователи; издаване на разрешения за придобиване на акционерно участие; прехвърляне на застрахователни портфейли; преобразуване на застрахователи и презастрахователи – вливане сливане, разделяне, отделяне; одобрение на членове на управителни и контролни органи на застраховател и презастрахователи, и на лицата, които осъществяват ключови функции в тях, и други;
– Участва в дейността на комитетите и работните групи на техническите органи на Европейския орган за застраховане и професионално пенсионно осигуряване и Европейския съвет за системен риск и подготвя информация и материали, необходими за участието в заседания и срещи, във връзка с дейността на тези групи и па международни организации в областта на застраховането, презастраховането и застрахователното посредничество;
– Подготвя материали за взимане на решение от комисията във връзка с предоставянето на друг компетентен орган на информация за намерението на застрахователи, презастрахователи и застрахователни посредници със седалище в Република България да извършват дейност при правото на свободно предоставяне на услуги на територията на други държави членки и на трети държави, както и за намерението им да извършват дейност при правото на установяване;
– Обработва получени нотификации от застрахователи, презастрахователи и застрахователни посредници от държави членки или трети държави за намерението им да осъществяват дейност на територията на Република България при условията на правото на установяване или на свобода на предоставяне на услуги;
– При установени нарушения изготвя актове за установяване на административни нарушения и участва при изготвянето на проекти на индивидуални административни актове за налагане на принудителни административни мерки по отношение на застрахователи, презастрахователи и застрахователни посредници.
3. Необходими компетентности:
– висока организираност, последователност и систематичност в работата;
– инициативност, бързина и оперативност при изпълнение на преките задължения;
– способност да координира работата си в екип;
– висока езикова култура и комуникативна компетентност;
– способност да анализира информация, да я синтезира и да представя резултатите.
4. Начин за провеждане на подбора:
– Първоначален подбор по документи;
– Решаване на професионален тест;
– Интервю (по време на интервюто на кандидатите ще бъде поставена тестова задача за установяване нивото на владеене на английски език).
5. Необходими документи за кандидатстване:
– Заявление за участие в подбор, по образец*;
– Съгласие за обработване на лични данни на кандидата, по образец*;
– Професионална автобиография;
– Мотивационно писмо;
– Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и допълнителна квалификация;
– Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит /служебна, трудова или осигурителна книжка/;
– Копия от документи, удостоверяващи ниво на английски език, съответстващо на Европейско ниво В2 за самооценка на езиковите умения, при наличие.
* На интернет страницата на Комисията за финансов надзор – www.fsc.bg, в раздел Кариери, подраздел Необходими документи са публикувани: Заявление за участие в подбор и Съгласие за обработване на лични данни на кандидата.
6. Място за подаване на документите:
– На място в деловодството на Комисията за финансов надзор, гр. София, ул. „Будапеща” № 16, или
– Чрез имейл адрес: delovodstvo@fsc.bg.
7. Срок за подаване на документите: 30 календарни дни от 20.02.2024 г. до 20.03.2024 г. Документите ще се приемат до 17:30 часа на последния ден от срока.
8. Лице за контакти: Нонка Николова-Владикова – главен експерт в отдел „Управление на човешките ресурси“, тел. 02/94 04 855.
Първоначален подбор ще бъде извършен по документи. Допуснатите кандидати за следващия етап на подбора ще бъдат уведомени по електронна поща, за датата и часа на провеждането на теста.
Кандидатите, които не са допуснати до следващия етап на подбора, ще бъдат уведомени по електронната поща за причините за недопускането им.
Комисията за финансов надзор спазва и споделя принципа, че нейният най-голям капитал са хората. Успехът на Комисията е в пряка зависимост от мотивацията, професионалната отдаденост и непоколебимата ангажираност на експертния ѝ екип.
Водени от поддържането на стабилните екипни взаимодействия и открита комуникация, основният ни стремеж е винаги да има диалогичност и заедно да постигаме положителни резултати.
Институционалната култура на Комисията въплъщава ценностите, стремежите и духа на сътрудничество, които са определящи за микроклимата и взаимоотношенията в организацията. Целите ни са свързани освен с формирането на висококомпетентен персонал, така и с неговата мотивация, за да може служителите да се чувстват полезни и да идват с желание на работа.
В КФН работят едни от най-добрите експерти във финансовия сектор, които могат постоянно да надграждат своята професионална експертиза посредством обучения във водещи национални и международни организации. Непрекъснато стимулираме развитието им, насърчавайки институционално мислене за лично удовлетворение и потребност от успешна кариера.
Нашите служители са прецизни, лоялни, организирани, креативни, комуникативни и високо ценим техните способности.