Службата за контрол върху застрахователните компании на Република Кипър публикува допълнителни упътвания за кредиторите след откриване на производство по ликвидация на „Olympic Insurance Co. Ltd“ – дружеството, извършващо дейност на територията на Република България чрез „Застрахователна компания Олимпик – клон България”
След като на 30.07.2019 г., компетентният съд в гр. Никозия, Република Кипър постанови решение за откриване на производство по ликвидация на “Olympic Insurance Co. Ltd“, дружеството, извършващо дейност на територията на Република България чрез „Застрахователна компания Олимпик – клон България” КЧТ, ЕИК200737120, вече е публикувано и „Упътване (под формата на въпроси и отговори) за кредитори за подаване на претенции спрямо застрахователна компания „Олимпик“ за застрахователни поли, издадени в други държави членки на ЕС“ („Упътване“).
http://mof.gov.cy/en/publications/1-insurance-companies-control-service/2-announcements/119
Отговорността за определяне на масата на несъстоятелността, процесът по предявяване на претенции, както и изплащането на обезщетения са изцяло в юрисдикцията и прерогативите на кипърските органи, а именно Надзорния орган на Кипър и ликвидаторите, назначени в „Olympic Insurance Co. Ltd“. Въпреки това, Комисията за финансов надзор на Република България се стреми да комуникира активно с Надзорния орган върху застраховането на Кипър и да следи процеса по ликвидация, за да информира своевременно българските потребители за всяка важна информация, касаеща пострадали от фалита на „Застрахователна компания Олимпик – клон България”.
С оглед на това на страницата на КФН днес е публикуван неофициален превод на български език на „Упътването“ https://www.fsc.bg/bg/za-potrebitelya/upatvane-za-kreditori-za-podavane-na-pretentsii-spryamo-olimpik/, в което се съдържа информация за това какво се очаква от засегнатите лица, за да предявят техните претенции, регламентираните за това срокове, и документи, които трябва да се предоставят за доказване на претенциите си.
Всеки български гражданин, потребител на услуги от „Застрахователна компания Олимпик – клон България” и пострадал от фалита на компанията има възможност да прочете информацията и да предприеме нужните стъпки. В случай, че заинтересованите потребители не предприемат необходимите действия е възможно да не могат да получат удовлетворение от имуществото на фалиралата компания.
Преводът на „Упътването“ включва линкове към поканата за предявяване на претенции и формуляра за предявяване на претенции на сайта на Надзорния орган върху застраховането в Кипър на английски език, както и линкове към сайта на ЗК Олимпик Клон България КЧТ, в който същата информация е публикувана и на английски и на български език.
Основни източници за актуална информация, която да бъде в полза на всички заинтересовани страни, продължава да се публикува на следните адреси:
http://mof.gov.cy/en/publications/1-insurance-companies-control-service/2-announcements
Отговорността за определяне на масата на несъстоятелността, процесът по предявяване на претенции, както и изплащането на обезщетения са изцяло в юрисдикцията и прерогативите на кипърските органи, а именно Надзорния орган на Кипър и ликвидаторите, назначени в „Olympic Insurance Co. Ltd“. Въпреки това, Комисията за финансов надзор на Република България се стреми да комуникира активно с Надзорния орган върху застраховането на Кипър и да следи процеса по ликвидация, за да информира своевременно българските потребители за всяка важна информация, касаеща пострадали от фалита на „Застрахователна компания Олимпик – клон България”.
С оглед на това на страницата на КФН днес е публикуван неофициален превод на български език на „Упътването“ https://www.fsc.bg/bg/za-potrebitelya/upatvane-za-kreditori-za-podavane-na-pretentsii-spryamo-olimpik/, в което се съдържа информация за това какво се очаква от засегнатите лица, за да предявят техните претенции, регламентираните за това срокове, и документи, които трябва да се предоставят за доказване на претенциите си.
Всеки български гражданин, потребител на услуги от „Застрахователна компания Олимпик – клон България” и пострадал от фалита на компанията има възможност да прочете информацията и да предприеме нужните стъпки. В случай, че заинтересованите потребители не предприемат необходимите действия е възможно да не могат да получат удовлетворение от имуществото на фалиралата компания.
Преводът на „Упътването“ включва линкове към поканата за предявяване на претенции и формуляра за предявяване на претенции на сайта на Надзорния орган върху застраховането в Кипър на английски език, както и линкове към сайта на ЗК Олимпик Клон България КЧТ, в който същата информация е публикувана и на английски и на български език.
Основни източници за актуална информация, която да бъде в полза на всички заинтересовани страни, продължава да се публикува на следните адреси:
http://mof.gov.cy/en/publications/1-insurance-companies-control-service/2-announcements