КФН с Ден на потребителя

Комисията за финансов надзор (КФН) за първи път организира специално събитие, посветено на потребителите на финансови услуги – „Ден на потребителя“. Инициативата ще се проведе на 14 ноември (петък), от 15:00 до 17:00 часа, на втория етаж на хотел „Милениум“, София.

Събитието е част от стремежа на КФН да насърчи прозрачността, информираността и доверието във финансовия сектор, както и да улесни прекия контакт между регулатора, гражданите и представителите на бизнеса.

По време на събитието ще бъдат обособени три тематични зони:

  • „Застрахователен пазар“ – за въпроси, свързани със застрахователните продукти, потребителските права и надзора върху застрахователните компании;
  • „Осигурителен пазар“ – кът, посветен на пенсионноосигурителните дружества, индивидуалните сметки и правата на осигурените лица;
  • „Капиталов пазар – зона, в която експерти ще консултират граждани и представители на бизнеса по теми, свързани с капиталовия пазар, инвестиционните посредници и колективните инвестиционни схеми.

В рамките на тези кътове експертите на КФН ще предоставят консултации и разяснения, като ще отговарят на въпроси, свързани с финансовите продукти и услуги.

„Денят на потребителя“ е насочен и към повишаване на обществената осведоменост по отношение на предстоящото въвеждане на еврото и отражението му върху небанковия финансов сектор. Посетителите ще могат да научат повече за:

  • изискванията за двойно обозначаване на цени и такси;
  • правилата за превалутиране и закръгляване на суми;
  • необходимите промени във вътрешните документи и устави на дружества;
  • особеностите при капиталовите дружества, инвестиционните посредници, застрахователите и пенсионноосигурителните компании;
  • задълженията на пазарния оператор, „Централен депозитар“ и други ключови участници на финансовите пазари.

Събитието ще протече в отворен формат, като всеки посетител ще има възможност да се срещне лично с експерти на КФН, да зададе конкретни въпроси и да получи актуална информация за своите права и задължения като потребител на финансови услуги.

С „Деня на потребителя“ КФН затвърждава своята роля като активен партньор на обществото, който работи за повишаване на финансовата култура и защитата на потребителите. Инициативата е част от дългосрочните усилия на Комисията за изграждане на устойчиви практики на прозрачност и информираност, съобразени с европейските стандарти и предстоящата интеграция на България в еврозоната.